Wednesday, January 18, 2012

My Blue Otter Buck ND

As.salam rakan2 blog,hari ni saja nak sembang2 pasal nd aku ni yg aku rasa ada spek yg agak baik utk masuk pertandingan arnab nnt,nk menang tu mmg tak blh la,cuma nak tau setakat mana kualiti nd aku ni.nmpknya sekali lg pertandingan arnab akan di jalan kan kali ke2..rasanya di petaling jaya,mesti otai2 arnab yg ada arnab2 mantap dh bersiap sedia utk masuk pertandingan ni,juara tahun lalu en budin sudah pasti akan mempertahankan kejuaraan dia pada tahun ni...good luck for all..klu aku tak pa.aku akan perhatikan dari jauh ja la...byk criteria yg perlu dlm kelayakan utk masuk bertanding ni,conthnya dari segi kecantikan,berat,bulu dia,kuku dia,mata dia,telinga dia,dan mcm2 lg...tp pada aku,aku rasa yg mempunyai bloodline import yg akan menang sbb mmg depa dah lama breed yg import...tp aku harap satu hari nnt akan ada pertandingan di utara ni dgn dihakimi oleh ahli2 ARBA dari malaysia sendiri seperti Hairil Tan,Cikgu Syah,En Zakuan,B Berry,Sally,En Budin dan yg ramai lg yg dah ekspert dalam dunia arnab ni,tak payah ada hadiah2 besar pun blh..janji ada arnab2 yang kualiti utk dipertandingkan nnt...bg duit kopi kat hakim sikit dh la..heheh...dah lama aku rasa perlu adakan pertandingan arnab ni di negeri2 lain selalu KL...kalau jd la aku bw arnab ni pi pertandingan aku tak mengharapkan kemenangan,cuma utk pengalaman dlm pertandingan tu nnt...boleh masuk ketegori C pun dah ok,ketegori A dan B utk arnab2 yg diiktiraf oleh ARBA ja...ok la kawan2 setakat ini dulu coretan aku,...nnt klu ada berita2 terkini akan aku postkan mcm 2 ibu nd aku yg dah beranak,semua anak ada 8 ekor,tb aku beranak 2 ekor,nzw aku 5 ekor dan ada lg arnab mix yg lain..nntkan..tq...


No comments:

Total Pageviews

ARNABVILLE

ARNABVILLE

BIASA...

BIASA...

arnabville

Saya baru lagi dalam dunia arnab ni,ingin mengembangkan penternakan ini seperti bloger2 arnab yang sudah berjaya..bantuan dari rakan2 bloger amat saya alukan....