Thursday, March 10, 2011

as.salam,dh lama tak update blog,sekarang sibuk dengan kerja2 di klinik...tp ada 1 cerita nk berkongsi dengan rakan blog...ahli baru arnab kg lalang,seekor arnab jenis english angora yg diimport dari indonesia,yg ni jantan,yg betina dah saya upload sebelum ni,arnab ni sekali lg aku beli dari en khairi dari tanjung karang selangor.
Hari kedua sewaktu membersihkan kandang2 arnab aku,aku tengok bontot ea aku kotor,nmpknya cirit ea aku,tp aku rasa masalah aku boleh di selesaikan kerana aku ada ubat cirit yang elok,setakat ini semua arnab cirit yg aku bg ubat tu sembuh...sebelum aku beli ubat cirit tu byk arnab yg mati...tp sekarang alhamdulillah...
dah banyak anak2 arnab di arnab kg lalang dah bertukar tangan,tp masih ada lagi anak2arnab yg baru lahir dr jenis mix lopear dan yang kg...aku hanya buat sedikit promosi kerana stok anak2 arnab masih kurang,aku target utk miliki 10 ibu lop,buat masa sekarang masih ada 1 ibu lop,dan 2 ibu mix lop,dan aku dah beli lagi 4 ekor lop betina utk buat ibu...semuanya dari kak siti lunas...superb betul arnab2 dia,cantik2,permintaan pn tinggi,aku baru siapkan sangkar baru buatan sendiri 12 unit...boleh letakkan ibu2 yg bunting...sekarang tempat pn dah terhad dan aku akan pilih induk2 yg berpotensi utk dijadikan baka2 hebat...dan cita2 aku lagi ingin miliki holland lop yg ber pedigree(ada surat beranak)...sometime.....yg import dari us,tp kna simpan modal dulu,ok setakat ini dulu coretan dari arnab kg lalang....tunggu berita2 hebat dari arnab kg lalang............

No comments:

Total Pageviews

ARNABVILLE

ARNABVILLE

BIASA...

BIASA...

arnabville

Saya baru lagi dalam dunia arnab ni,ingin mengembangkan penternakan ini seperti bloger2 arnab yang sudah berjaya..bantuan dari rakan2 bloger amat saya alukan....