Sunday, October 2, 2011

HOLLAND LOP DAH SAMPAI


 B BERRY NIRUN
DOE(BETINA),umur dah 2 bln lebih,baru ambik dari B.BERRY,pet kualiti ja ni,klu brood atau show lagi mahal,pertama kali beli pure holland lop.biasa harga blh sampai RM1K,yg ni murah sikit,tercapai juga hasrat untuk memiliki HL pure breed....
 tapi menurut berry nasib la kalau HL ni boleh jadi show kualiti,sapa yg taukan,tp ok la dah ada pedigree..nama NIRUN tu sebenarnya nama anak pompuan aku bila diterbalikkan,saja aku letak nama tu...HL ni color Tort Black,dlm surat beranak dia la...dia punya atuk masih ada di US,dah byk kali masuk pertandingan dan menang di sana...kita boleh rasa la sikit2 angin dari US tu...
 B.BERRY IRZA
BUCK(jantan),umur baru masuk 2 bln,color sable point,macam biasa nama dia pun nama terbalik anak aku,yg ni aku rasa memang betul2 pet quality sebab muka dia nampak biasa ja,tapi bulat juga,aku kna ambk sepasang,klu tak tak bolah sambung pedigree la klu mate dgn yang biasa...harap dapat hidup dengan baik dan beranak pinak....
 perjalanan aku bermula dari baling ke bangi dulu sebab aku dah book sekoq ND dari RS Rabbitry,color solid black,juga ada pedigree tp tak penuh,nama dia RS ANIDRI,nama terbalik anak aku juga..tp aku belum post gambar sbb kecik lg,usia nk masuk 2 bln...aku sampai di bandar putra mahkota pukul 5.15pm dan aku hanya dapat berjumpa dengan En Roslan dari RS Rabbitry pukul 6.30pm,trafik jem katanya,setelah dia sampai sempat En Roslan berkongsi pengalaman dia dlm dunia arnab ni,sampai pukul 7pm aku bertolak ke subang,tempat aku berjanji dgn berry dekat caltex,mcm biasa berry pn lalui trafik jam,aku sampai siti pukul 8pm,dan dpt berjumpa dgn berry pukul 8.45pm,tp aku mmg berpuas ati dgn pembelian HL aku ni,pukul 9.15pm aku bertolak balik ke baling dan sampai pukul 3am...letih terus tiduq...itu la kerana minat sgt dgn rabbit ni sanggup juga ke tmpt yg jauh2...

 yg ni jenis REX, aku nk jual harga: RM130(sold),harga boleh kurang lg,yg ni betina,color cantik,broken color...berminat bolah hubungi aku 019-5424426...azlan...
 gambar yg sama....
 gambar yang sama...
 yang ni mini rex,jantan,usia dah lebih dari 2 bulan,harga:RM130.harga boleh bincang lagi,berminat boleh hubungi saya...
 gambar sama...
 gambar sama...
 yang REX standard,usia hampir 2 bulan,betina,harga:RM130(sold),harga boleh bincang lagi,berminat boleh hubungi saya...
 gambar sama...
 gambar sama...
yang ni seekor teddy bear betina umur hampir 2 bulan,harga:RM120,dlm mudah sy letak RM130,tp boleh slow talk lagi,apa2 pn kita boleh bawa bincang lg...

No comments:

Total Pageviews

ARNABVILLE

ARNABVILLE

BIASA...

BIASA...

arnabville

Saya baru lagi dalam dunia arnab ni,ingin mengembangkan penternakan ini seperti bloger2 arnab yang sudah berjaya..bantuan dari rakan2 bloger amat saya alukan....