Tuesday, February 22, 2011

nd beranak lg...

as.salam,smlm bila aku sedang mencuci sangkar2 arnab,aku terpandang sangkar ibu nd baru melahirkan 4 ekor anak,tp sekor dah mati,mungkin kena pijak dgn ibunya yg memang garang,bila kita dok tenung dia mula la dia nk hentak2kan kaki.ibu nd ni dh beranak kali ke 4,anak2nya sekor pn tak hidup,aku ambil keputusan letakkan 3 lg anak2 di sangkar ibu arnab yg baru 2 hari beranak,tak tau la nk jd macam mn.
aku mengharapkan arnab2 ni hidup sebab bapa dgn ibu dia tak ada waris lagi.aku berdoa agar anak2 nd ni dpt hidup.....yg merunsingkan aku anak2 nd ni kecik dr anak2 arnab lain,takut tak dpt bersaing utk dptkan susu ibu arnab tu....klu x blh jg terpaksa buat secara manual...kena pegang ibu dan susukan anak2 tu....kawan2 ada pandangan?.................

4 comments:

IBU DANIAL HUFAIDZI said...

bagus la kalau bt susuan sr manual..kalau biaq dtk ibu dia risau plak terkena pijak..bernny saya pn g tu jgk,sampai bw p doktor cukur bulu dia..apapn,tahniah dpt new baby arnab..

IBU DANIAL HUFAIDZI said...

tahniah dpt baby rabbit br..susuan scr manual mmg bgs coz dpt elekkan dr terpijak oleh siibu dia..penggalaman saya sndr pn g tu jgk,berny sy smp kena p doktor..cukurkn bulu dia yg tebal sgt tu..dia beranak pn x nk cubut bulu.saya lakukan susuan scr manual smp umur 40 hr..dah besar,berasa sedih plak nak jual..

Mat Pizza said...

terbaik ubat cirit tu..ape bran cer cite sikit he he

Azlan Baharom said...

terima kasih kepada yg melawat blog saya,anak2 nd tu mati jg akhirnya,tp ada berita terbaru ibu nd tu beranak lg,tp kali ni saya tumpangkan dekat ibu lain yg beranak hari yg sama nd tu beranak...ubat cirit tu jenis tetra,botol kuning,rm4 je sebotol...ubat cirit ni byk jenis...

Total Pageviews

ARNABVILLE

ARNABVILLE

BIASA...

BIASA...

arnabville

Saya baru lagi dalam dunia arnab ni,ingin mengembangkan penternakan ini seperti bloger2 arnab yang sudah berjaya..bantuan dari rakan2 bloger amat saya alukan....