Thursday, May 12, 2011

rex baru dari arnab kg lalang...

 salam,aku nk introduce,ahli baru arnab kg lalang iaitu jenis rex standard,yg diimport dr indonesia,ni salah satu dari rex,broken color...usia dalam 2 bulan...
 yang ni macam tricolor,usia sebulan lebih...
 yang ni color black otter,aku ingat nd je ada color black otter,rex dgn hl pn ada color ni...usia dlm 2 bln...
 yg ni usia dalam 1 bln lebih,color dia lain sikit,nk mcm color sable point,tak tau la betul ke tak...yg pasti yg ni doe(betina)......
 yg ni usia sebln lebih jg....
 yg ni pn sebln lebih jg usia dia,tricolor...cantik...
 yg ni broken color,usia dalam 2 bulan...yg ni buck(jantan)
yg ni special sikit sebab gabungan antara rex dgn satin,jd rexa,bulunya gebu, lebih lincin dan halus,usianya 3.5 bulan,color black otter,doe(betina)....

semua rex ni aku import dari indonesia,harganya boleh la tahan,tp kosnya lebih sebab aku kira dari aku bertolak dari baling sampai la klia,byk kos2 sampingan..prosedur pn agak rumit..tpa aku puas dgn pertama kali membuat pengimportan...
tapi semasa aku bertolak pulang satu kejadian telah berlaku,apa kejadian yg berlaku?tayar kereta aku pancit,mcm mn boleh pancit,aku rasa ada manusia durjana yg letakkan besi ke,paki ke,atau apa2 yang tajam yg boleh bocorkan tayar kereta aku,yg mengkonfiuskan aku selepas aku berhenti tepi jalan,terus ada sorang mamat naik keta nissan sunny buruk sampai dalam masa 2 minit je,aku dalam keadaan kelam kabut terus menerima tawaran dia untuk tukarkan tayar kereta aku,dia bawa aku keluar dari hway terus ke kedai tayar,sampai di kedai tayar org kedai tayar tu dgn tidak menanyakan apa yg jd terus menukar tayar baru,tanpa tanya aku nk tayar jenis apa,harga berapa,tp aku tak dapat kata apa2 sebab kejadian ni berlaku dengan cepat sekali,kos tayar rm230,nmpk mcm tayar secondhand,kos upah pasang balik tayar rm50,melayang rm280 duit aku,untuk pengetahuan rakan2 kawasan yang saya maksudkan adalah dari sungkai ke slim river,jd berhati2 lah bila melalui jalan2 ni...kejadian ni jd waktu aku pulang dari klia,tp di tempat yg sama sewaktu aku bertolak ke klia,berlaku jg aku terlanggar benda diatas hway tu,tp tak bocor...tp waktu balik dari klia tayar tu pancit juga,
ni la pengalaman yg perit sewaktu aku nk pi ambk arnab di klia...

No comments:

Total Pageviews

ARNABVILLE

ARNABVILLE

BIASA...

BIASA...

arnabville

Saya baru lagi dalam dunia arnab ni,ingin mengembangkan penternakan ini seperti bloger2 arnab yang sudah berjaya..bantuan dari rakan2 bloger amat saya alukan....