Wednesday, October 5, 2011

B.BERRY NIRUN

As.salam,hari ni khamis,pesakit macam biasa macam chipmore juga,kadang2 ramai,kadang2 kurang,sekarang kurang jadi boleh la nak share2 sikit cerita pasal arnab ni,hari ni aku nak cerita sikit pasal holland lop yang aku ambil dari b berry 2 minggu lalu,alhamdulillah sihat dan cergas,makanan yang diberi American Pet Dinner(APD) dicampur sedikit demi sedikit pelet goldcoin,sebab dicampur kerana nanti bila APD habis,goldcoin akan terus diberi,tempat aku kat kedah ni banyak goldcoin,HAGEN ada la,tapi kena beli kat kulim kedah,HAGEN ND aku yang ambil dekat RS Rabbitry yang makan,tapi aku campur dengan goldcoin sikit juga untuk biasakan depa.
Walaupun Holland Lop ni dikategori dalam Pet Quality ja,aku bangga sebab ini la satu2nya HL yang pure atau original,keturunan dia datang dari US,dan aku dah tengok salasilah depa ni, memanr moyang depa masih ada di US,tp waktu aku publish dalam facebook tak ramai yang komen sebab tak brapa cantik rasanya,tak macam otai2 arnab yang import terus dari US,arnab depa memang cantik dan mendapat perhatian yang tinggi dari orang ramai,Tak pa satu hari nanti aku pun akan cuba memiliki arnab2 macam depa,sabar separuh dari Iman....
Baru2 ni 6 ekor arnab aku di borong oleh En Basri,pelangan setia aku,dia ambk 2 pasang Rex,sekor induk NWZ aku yang berat dah dkt 3kg,dan sekor angora induk yang aku rasa dipatut jual sebab aku rasa dia patut berada di tempat dan tuan yang baru,harap2 arnab tu sihat ditmpt baru....
Dan masih ada lagu arnab2 yang available macam rex,mini rex,teddy bear...dan yg berada dalam nextbox,4 ekor anak nd dan anak2 mix tb yg baru usia 6hari,dan ada juga ibu2 arnab yg sibuk dok buat sarang tapi tak branak2 lagi...insyaAllah akan ada lagi ibu2 yang akan beranak dan akan berpindah milik nanti....jumpa di post akan datang,terima kasih kerana membaca blog ni....

No comments:

Total Pageviews

ARNABVILLE

ARNABVILLE

BIASA...

BIASA...

arnabville

Saya baru lagi dalam dunia arnab ni,ingin mengembangkan penternakan ini seperti bloger2 arnab yang sudah berjaya..bantuan dari rakan2 bloger amat saya alukan....