Tuesday, October 4, 2011

 as.salam rakan2,hari keja keja kat klinik kurang sikit,pesakit memang selalu kurang hari rabu,hari ni nak cita sikit pasal arnab yang baru beranak,begini lah keadaannya bila lepas menyusu,bulat2 je,tp ada jg sekor yg tak brapa nk menyusu,kecik sikit,tak mati plak,tapi dipaksa jg utk menyusu harap2 dapat hidup dengan baik,yg ni sebenarnya arnab biasa mix dgn teddy bear,harap anak2 dia gebu2 la sebab permintaan tinggi dengan yg bulu2 gebu ni,sampai stok pun dh kurang,tak byk ibu bunting kali ni rasanya kerana byk arnab di serang kurap,aku dh order ubat kurap dekat kak jay rahmat,tp sblm tu kna pi cari jg sikit ubat kurap utk dua ekor arnab aku yg dah monyok,last2 dpt la sikit ubat injection dkt kdai haiwan en ghani....tp tgk la mcm mn tindakbalas dgn ubat tu,aku inj sendiri ja,org pn dah biasa cucuk,arnab ni aku cucuk sendri...

 ini sekor arnab jenis Rex standard,ibunya rex satin,bapa rex standard,betina Harga RM130,harga boleh kurang lagi klu beli spsg,color oren otter....umur hampir 2 bln..berminat boleh hubungi saya azlan 0195424426...call/sms diterima...
yang ni pun rex jg,tp yg ujung sekaliu sebelah kiri tu mini rex,usia dia tua sikit dari rex2 yg lain..semua jantan,rex yang biasa umur hampir 2 bln,mini rex tu lebih dari 2 bln dah,kalau berminat boleh hubungi saya...
saya juga masih ada 3 ekor arnab jenis teddy bear,semua betina,tp baru publish sekor color putih,ada 2 ekor lagi color coklat dan broken color coklat...berminat boleh hubungi saya...

No comments:

Total Pageviews

ARNABVILLE

ARNABVILLE

BIASA...

BIASA...

arnabville

Saya baru lagi dalam dunia arnab ni,ingin mengembangkan penternakan ini seperti bloger2 arnab yang sudah berjaya..bantuan dari rakan2 bloger amat saya alukan....