Tuesday, October 26, 2010

ada lagi.....

tgh ari ni saya balik umah sat sebab tengok anak bongsu saya demam,dok merap,saya terpandang sangkar2 arnab saya,terpandang sekor lagi ibu arnab dok cabut bulu dia,nk beranak plak ka ibu arnab ni...trus saya koyak2kan kertas sikit dalam kotak beranak dia,tak ptg ni atau malam beranak lah,wah minggu ni sibuk betul byk ibu2 arnab on delivery,rezeki tuhan bagi...nnt bila dh besar boleh let go....nantikan kemunculan generasi baru ni....tapi yang saya nntkan ibu lopear yg pure tu...dh bunting ke blm tak tau la..ibu lebih besar dari bapa....lopear ni saya dpt dari kakak yg tinggal di lunas kedah...saya dah loss conteck dgn dia....waktu bli dulu,kecik2 lagi telinga dh jatuh,sama mcm saya tengok dekat pemeran hari penternak kat stadium darulaman ari tu,penternak dari pantai remis tu...wah hebat betul penternak tu....satu hari nnt saya akan ke sana utk dapatkan baka2 yg blm saya ada.....

No comments:

Total Pageviews

ARNABVILLE

ARNABVILLE

BIASA...

BIASA...

arnabville

Saya baru lagi dalam dunia arnab ni,ingin mengembangkan penternakan ini seperti bloger2 arnab yang sudah berjaya..bantuan dari rakan2 bloger amat saya alukan....