Sunday, January 30, 2011

EA dah sampai.....

salam,dah dkt seminggu tak update blog ni...ari sabtu ari tu aku ke tanjung karang,pi ambil EA dkt en khairi.perjalanan bermula dari baling pukul 1 pagi,pagi sabtu,bertolak mengikut jalan ke grik,kuala kangsar,masuk h.way kuala kangsar dan singgah sekejap di r&r sg perak,perjalanan di teruskan sampai di r&r tapah,aku rasa letih dan tidur di perhentian tu sampai subuh,lps subuh aku teruskan perjalanan dan sampai exit di bantang berjuntai,terus ke bistari jaya dan akhirnya aku sampai di tanjung karang tepat kul 9 pagi...aku sms en khairi...jawabnya ya Allah awalnya sampai,aku kata saja mai awai takut sesat,dia srh aku jalan2 di bukit melawati,aku pn kesitu,tp tak naik pn kereta api kat situ,dalam kepala aku ingatkan si EA je...

habis aku pusing2 aku ambil keputusan utk terus ke rumahnya di tanjumg karang,aku msk lorong kerumahnya dan bertanyakan soalan kepada seorang brader yg ddk lepak tepi sawah,bila aku tanya dia macam nk layan tak layan plak,aku tanya tentang alamat rumah khairi,dia kata tak tahu,aku hairan,padahal umah khairi dekat je,sebelah kiri dalam sawah...dah dia tak berapa nak layan aku terus je masuk...sampai juga aku kat rumah khairi,aku tunggu di luar rumah,aku di sapa oleh seorang makcik,rupanya mak si khairi,dalam beberapa minit azizul jabar dari bota perak sampai,aku penah tengok mamat ni,rupanya dalam facebook,ok la ada member bersembang...dalam aku menunggu khairi sampai aku ada melawat tempat peliharaan arnab dia...wah byknya NZW...arnab pedaging...semua putih2 gebu...

akhirnya khairi sampai dalam kul 2.30pm bersama puluhan EA yg cantik2,tak tau nak ambil yg mana...color coco ada,grey,black,white,mcm2 lagi,kelabu mata aku tengok anak2 EA ni...aku sambar sepasang, sekor color nk hitam,jantan,sekor putih,badan ada tompok kuning,betina.aku rasa dh puas hati dan bertolak pulang ke baling kul 4pm,sampai dirumah kul 10pm,letihnya...semata2 nk pi ambil EA ni je,tp puas dpt miliki arnab yg hebat ni...sekarang depa dah ada umah baru..harap2 dpt hidup dgn baik dan boleh beranak pinak...insyaAllah.....gambar belum update lg,,,nnt2 la,bg besaq sikit.....

No comments:

Total Pageviews

ARNABVILLE

ARNABVILLE

BIASA...

BIASA...

arnabville

Saya baru lagi dalam dunia arnab ni,ingin mengembangkan penternakan ini seperti bloger2 arnab yang sudah berjaya..bantuan dari rakan2 bloger amat saya alukan....