Sunday, January 23, 2011

perjuangan yg belum selesai..

assalamualaikum rakan2,dah byk ari tak update blog ni,sibuk sikit dgn tugas2 di klinik,tambah2 sekarang kena bertugas di k1m,apa2 pn perjuangan dengan arnab masih diteruskan walaupn ada cerita2 berita2 yg tak berapa syok didengar...
antaranya kematian anak nd yg tak boleh dielakkan,seperti post yg sebelum ni tentang nd saya..semua anak2 nd tak dpt di selamatkan kerana ibunya yang tak pandai menjadi ibu yg baik,saya tumpangkan anak2 ni dgn ibu arnab yg lain,tp kesudahannya.....nk buat mcm mn?
saya membuat keputusan untuk mencari baka nd yg baru dan mendapat seekor anak nd dari fadzil farm sg petani,yg diimport dari kelantan,byk jg nd yg cantik2,tp saya cuba seekor dulu sbb anak2 nd ni kecil2 sgt,nasib baik saya ada ibu arnab yg sedang menyusu,boleh ditumpangkan..nampak sihat je...ari tu saya ambil lopear sepasang,tb sepasang, dua ekor mati cirit,walaupn diberi ubat. ni kejadina pertama saya dengan arnab2 yang saya bela selama 1 tahun...mungkin arnab ni dari luar,yg dari tmpt saya ok je...
saya nk upload gambar nd tp kecil lagi,nnt dh besaq skt saya masukkan dlm blog ni....
saya jg masih mencari baka2 arnab utk pembiakan...

No comments:

Total Pageviews

ARNABVILLE

ARNABVILLE

BIASA...

BIASA...

arnabville

Saya baru lagi dalam dunia arnab ni,ingin mengembangkan penternakan ini seperti bloger2 arnab yang sudah berjaya..bantuan dari rakan2 bloger amat saya alukan....