Monday, January 10, 2011

MASALAH CIRIT BIRIT....

HL yg dh pergi selamanya,HL ni saya ambik disungai petani,menurut tuanya arnab ni datang dari kelantan,depa beli borong,kerana berkenan sangat dengan arnab ni saya pun terus membeli HL ni dengan sekor lagi lopear,yg hitam ni jantan dan putih tu betina,setelah 2 minggu bawa balik umah,saya letakkan dalam kandang yang saya dah prepare awal2 lagi utk tempatkan arnab2 ni,arnab ni mula cirit,saya tengok bontot dia mula kotor,saya pun terus ambk ubat di klinik saya dan cuba mengubatinya,tp tak servive juga,akhirnya mati,sekarang ni sekor lagi yang putih tu pun dah mula cirit,semalam saya ke kulim utk cari ubat anti-diarrea,harganya boleh tahan jg la,tp kena beli jg pasal takut arnab tu mati jg.kawan2 yg tahu mcm mn nk tangani masalah ini bolehlah berkongsi masalah ni,mcm mn nk settlekan mslh ni....syg betul.

saya rasa masalah pertukaran makanan,sebab di kelantan rasanya makanan lain,saya bagi makan pelet goldcoin,masalah ni jg jd kat TB saya yg dibeli di tempat yang sama.

No comments:

Total Pageviews

ARNABVILLE

ARNABVILLE

BIASA...

BIASA...

arnabville

Saya baru lagi dalam dunia arnab ni,ingin mengembangkan penternakan ini seperti bloger2 arnab yang sudah berjaya..bantuan dari rakan2 bloger amat saya alukan....