Friday, April 29, 2011

ea ku.......:(

as.salam kepada rakan2,ari ni aku nk beritakan satu berita sedih,english angora aku yang diatas tu dah pergi buat selama-lamanya,baru je mati semalam,akibat cirir birit yang lambat di kesan,pagi semalam aku memberi makan kepada semua arnab2 aku,bila aku ke sangkar ea ni,dia tak pulak kalut2 nk mai makan,terus aku syak ada masalah,aku angkat dan tengok bontot dia kotor,sah dia alami cirit,terus aku bagi ubat anti diarea,ada masukkan sedikit dalam kit minuman dia,aku buangkan palet dan masukkan hay,tapi dia tak layan pun hay tu,itu petanda buruk.aku berdoa agar dia sembuh,tapi apakan daya ea aku ni tak servive juga...jd ea yg aku nk buat induk dh tak ada,jadi apa yang aku nk buat dengan ibu ea aku yang dah berusia 5 bulan,agak2nya dah boleh di mate kan.
kebetulan aku ada order rex dari indonesia 10 ekor,aku minta dengan supplyer aku dari indonesia tu tukar seekor rex jantan dengan seekor ea jantan,dia kata boleh,harap2 boleh la,kesian kat ea betina tu dah tak ada pasangan.tapi aku tak kisah color apa pun,asalkan ea....
kepada rakan2 blog yg berminat dengan rex,boleh la hubungi aku,tapi x byk,aku nk jual dalam 3 pasang je,yg berminat boleh pm aku harganya nanti...
berbalik kepada ea tu,usia dia baru 3 bulan,sebelum ni sihat, selepas terlepas dari sangkar 1 hari,dia dah makan macam2 benda di kawasan tu,kaki dia kotor,mungkin dia jilat kaki dia yg kotor tu,aku pn terlepas pandang pada dia,selalunya aktif,nk buat mcm mana bukan kehendak kitakan..
apa pn terima kasih kepada yang sudi membaca blog ni....arnab kg lalang......

No comments:

Total Pageviews

ARNABVILLE

ARNABVILLE

BIASA...

BIASA...

arnabville

Saya baru lagi dalam dunia arnab ni,ingin mengembangkan penternakan ini seperti bloger2 arnab yang sudah berjaya..bantuan dari rakan2 bloger amat saya alukan....