Thursday, April 14, 2011

 2 ekor baby nd pertama yg hidup setelah ditumpangkan pada ibu mix lop,nampak sihat2 je,harap dapat membesar dengan baik disamping anak2 mix lop tu,mungkin color chisnut..
 baru berusia 11 hari,tp nmpk sihat2 je,mata pn belum buka...
 anak2 nd ni aku akan simpan buat baka kalau cantik,itu pn kalau betina kalau jantan kena la jual...
 ini plak anak2 mix lop,bapanya holland lop,tp tak la pure @ ada surat beranak...tp ada gaya juga...
 ini anak2 lopear yg baru berusia 1 bulan,msh kecil lg,nnt besar boleh la di jual kepada yg berminat,buat masa ni bg depa besaq dulu...
 lop ni color apa saya tak pasti,bg otai2 dalam dunia arnab ni lebih arif tentang color2 arnab...depa ni kalau baru beranak depa dh buat prediction dah....hebat2....
 ini pn dari ibu bapa yg sama...tp sebenarnya ibu anak2 lop ni beranak 8 ekor,4 color mcm di atas ni dan 4 lg broken color....tp semua masih kecik lg...
 ini lah satu2nya bapa nd yang saya ada,hebat juga dia ni sebab dah 5 kali buntingkan induk betina,berat dia dalam 900 gram....tak sampai 1 kilo....walaupn bukan baka import,bapa nd ni ada jg kehebatannya....
 amboi2 kita nk snap gambaq dia,awai2 lg dia dh posing....
saya jg baru memiliki seekor lg induk betina dari en azrul dari kg machang jitra,color mcm dh nk jadi sable point,nnt saya uploadkan....saya mengalu-alukan sesiapa yg boleh memberi sebarang pandangan dan tunjuk ajar dalam menjayakan hobi penternakan arnab ni...terima kasih kerana sudi membaca blog saya....arnab kg lalang..........

No comments:

Total Pageviews

ARNABVILLE

ARNABVILLE

BIASA...

BIASA...

arnabville

Saya baru lagi dalam dunia arnab ni,ingin mengembangkan penternakan ini seperti bloger2 arnab yang sudah berjaya..bantuan dari rakan2 bloger amat saya alukan....