Saturday, April 16, 2011

english angora...

 salam 1 malaysia,ari ni aku nk introduce english angora yang aku ambil dari khairi tanjung karang selangor,sekarang dah berusia lebih dari 3 bulan,masih belum boleh di mate kan dgn betina...tp bila dh besar akan di mate kan...bulu berserabut sikit,baru di sikat...nk ambil gambarkan...
 EA ni aku ambk setelah ditukar dengan yang mula2 di ambil ari tu,yg ari tu telinga dia jatuh,dh nk jd angora lop..x best la,jd aku ambil keputusan utk menukarnya,akhirnya dpt jg ea yang asli ni...
 aku harap ea ni dpt memberi yg terbaik apabila di mate kan nnt dgn induk betina....bkn pa ada org kata ea ni susah nk beranak...
 yang ini induk betina yg aku ambil jg dari khairi tanjung karang,dh berusia lebih dari 5 bulan,rasa2 nya dh boleh di mate kan,tp yg jantan masih kecil lg,tunggu la dalam 2-3 bulan lg,bagi depa betul2 bersedia,baru boleh mengawan....
 kedua2nya adalah produk dari indonesia,kat tempat kita belum ada lg yg macam ni,semua yg import je...alhamdulillah dpt juga aku miliki ea ni,ada aku dgr yg dilahirkan di malaysia,harganya wow,boleh tahan jg la...
ea ni jika dilihat memang nmpk besaq,tp sebenarnya bulu dia yg tebal,kena selalu di sikat,kalau tak mesti bergumpal,harap2 ea ni dpt membiak dgn baik....arnab kg lalang.....

No comments:

Total Pageviews

ARNABVILLE

ARNABVILLE

BIASA...

BIASA...

arnabville

Saya baru lagi dalam dunia arnab ni,ingin mengembangkan penternakan ini seperti bloger2 arnab yang sudah berjaya..bantuan dari rakan2 bloger amat saya alukan....